Snabba beslut ftw

Fördelar med att resa själv som jag gör är att man träffar massa intressanta människor, och att man i princip kan resa vart som helst. Ikväll tar jag en nattbuss till Ho Chi Minh (f.d. Saigon) för att sedan färdas till Kambodja! Hakar på ett skönt gäng jag träffat i Nha trang. Nattbuss var ett nytt sätt för mig att färdas. Det är ungefär som nattåg, med bäddar, fast på en buss. Jättesmart grej ju.

Har spenderat dagen i och vid poolen. Strandområdena här är fortfarande massakrerade av tyfonen som svepte över området för ett tag sedan. Vattnet är grumligt och fullt av drivbråte. De röjer på stranden så gott de kan men just nu är poolen ett trevligare alternativ. Även fast vi var sugna på ett havsbad så fick vi sålla oss till övriga turister längs poolkanten (härligt med sådana värdsliga problem va? :-D). Fast Fillipinerna var värre drabbat av tyfonen. Såg en satellitbild över ovädret; en gigantisk molnspiral, såg ut ungefär som ett kugghjul och med samma storlek som norra Thailand.

Så småningom drar jag mig mot just Thailand men först alltså Kambodja. Inte en aning om hur länge jag stannar där… Kanske tills stränderna i väst drar mig till flygplatsen 🙂 Långa stränder, klart vatten, solsken, en drink i näven, det är allt jag behöver! Jag hoppas f.ö. att denna blogg nu inte skapar hatkänslor. Har ju hört att det snöar & sånt i Sverige 😉 Men av det får jag nog min beskärda del framåt december, då jag planerar att återvända till Skandinavien.

Dags nu för en PIZZA (det var längesedan) och sedan ladda upp inför nattbussen. Vi hörs!

5 svar to “Snabba beslut ftw”

  1. Agneta Says:

    Hej Joel.
    Skönt att du inte var i tyfonens öga. Slappa nu ordentligt i den goa värmen. Du vet väl att Gunvor och Nancy reste till Fillipinerna i början av 70-talet? Gunvor var nog där tre gånger tror jag. Tuffa tanter! De följer dig från molnen. Helt säkert.
    Kram
    faster

  2. Maria Says:

    Åå vad skönt det låter med fillipinerna 🙂
    Kul att du kommer hem i December!
    Kram

  3. Emy pemmy Says:

    Hej Joel, a vad spannande att aka till kambodja. verkligen ett stalle jag ar nyfiken pa. hoppas att det blir en lycklig resa ne dit och fortsatt att ta hand om dig. daniel halsar
    kram emy

  4. crazyguyinthailand Says:

    🙂

  5. probiotic benefits and weight loss Says:

    always i used to read smaller articles that also clear their motive, and that
    is also happening with this article which I am reading at this time.

Kommentera

