Sihanouk ville

Ok, med risk för att bli permanent hatad så måste jag bara delge dig som läser vad jag gjorde häromdagen… Just nu är jag i Phnom penh och söder om huvudstaden ligger en liten stad som heter Sihanouk ville. Där hittar man några av Kambodjas finaste stränder. Och kan ni gissa om jag tog bussen dit? 😉 Jag hittade min strand. Äntligen!

Vattnet var klart och varmt, riktigt varmt. En soft bris drog in från havet. Lunchade vid en av alla restauranger/barer utmed kuststräckan. Det är på ett sådant här ställe jag skulle kunna stanna hur länge som helst. Det enda som drar ner betyget är alla ”övriga” som rör sig längs stranden. Exempelvis försäljare som vill kränga alla de ting. Men ibland är det praktiskt; en skomakare lagade mina sandaler, vilket de var i behov av efter tidigare trekking i asien.

Bifogar några bilder från stranden… Om du har varit i Thailand, kommentera gärna. Ser det typ likadant ut? Kram från Kambodja!

Stranden

Cheers ;-)

Strand...

Soft @ the beach!

IMG_0016

11 svar to “Sihanouk ville”

  1. Emy Says:

    ditt as

  2. JP Says:

    Hehe, mysigt!

  3. Maria Says:

    Riktiga vänner är ju där när det går bra för dig 😉
    Fy fan vad underbart!!! Inspirerande med 🙂 Hela resan är ju fantastisk.
    Glad att du sitter där i värmen och kan se havet och dricka goda drinkar 😀
    Kram

  4. Mal K Says:

    Det ser aningen varmare ut än i København som jag precis kommit hem ifrån. Det var i princip bara regn, men roligt var det ändå. Vi såg på Carmen på Operan bl.a! Glöm nu inte de kulturella aspekterna i asien medan du är där!
    Vi ses snart i snön!

  5. Agneta Says:

    Jag håller med Emy!

  6. Håkan Persson Says:

    Helt rätt Joel!
    Götta dig ordentligt nu.

  7. Kristina Says:

    Fasiken joello, var det DÄR du satt när vi chattade? OMG – om du flyttar dit så flyttar jag med!

  8. Gordana, mamma,Lena,Boro Says:

    I norden är det mörkt, men ej kallt.Vi tänder ljus och tänker på dig.

  9. Maria Says:

    Heej Joel 😀 Har du det härligt bland palmer o brudar :p Mamma och jag blev lite oroliga ett tag men sen hörde jag att du bara hade bättre saker för dig än att uppdatera din blogg stup i kvarten 😉 Kram

  10. Håkan Persson Says:

    Hej ponken! Jag är dock lite orolig då jag inte har hört något från dig på ett tag. Jag vet tydligen lite mindre än Maria och Ulrika.

  11. crazyguyinthailand Says:

    Fina bilder 🙂

Kommentera

